سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۱

دعا (مباحث نمازجمعه حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای) - عليرضا برازش


گردآورنده اين اثر در اوايل دهه 60 طی علاقه‌مندی به تحقيق درباره دعا در مباحث نمازجمعه كه از سوی خطيب جمعه آن روزها ـ حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای ـ ايراد می‌شد نكات بكر و كليدی را می‌يابد كه انگيزه‌ای می‌شود برای
گردآوری و تدوين اثر حاضر.

گردآورنده اين اثر در اوايل دهه 60 طی علاقه‌مندی به تحقيق درباره دعا در مباحث نمازجمعه كه از سوی خطيب جمعه آن روزها ـ حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای ـ ايراد می‌شد نكات بكر و كليدی را می‌يابد كه انگيزه‌ای می‌شود برای گردآوری و تدوين اثر حاضر.
عليرضا برازش در قسمتی از مقدمه اشاره می‌كنـد كه سـه فـایده، سـه دستاورد، سه جهت و سه نكته دربارة دعا بارها و بارهـا در كلام مقام معظم رهبری تاكید شده كه 2 نكته آن در میان مردم و حتی متدینین و افراد مانوس با دعا و نیایش غـریب و مغفول بود و هست و حتی در كتب تالیف شده درباره دعا و نیایش نیز به نحو شایسته بدان پرداخته نشده است. مسالـه استخـراج و كسـب معــارف از دعا، از جمله مواردی است كه وی آن را از نكـاتی می‌داند كه رهبر معظم انقلاب بدان تاكید داشته‌اند و لازم است در بحث دعا ما نیز بیشتـر بـدان دقت كنیم.

این كتاب در 5 فصل تنظیم شده كه عبارتند از: «معانی دعا، اجابت و ذكـر»، «اهمیت دعـا و ذكـر»، «شرایط دعا، شروط اجابت»، «فواید و دستاوردهای دعا» و «در دعا از خدا چه بخواهیم؟ نمونه‌هایی از كتاب‌ها و دعاهای برجسته». در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی كه 21 مهرماه سال 85 ایراد شده است، ایشان تاكید می‌كنند:

«دعا، خواندن خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛  هرچه كه می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این دعاست. هرچه می‌خواهید با او در میان بگذارید... البته دعاهای ماثور از ائمه (ع) بهترین مضامین در زیباترین الفاظ و سرشار از معارف الهی است كه قدر آنها را باید دانست و بایستی به آنها متوسل شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳