دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۱

خانه اهریمنی - آناتولی دنپروف ، زنده یاد پرویز شهریاری



آناتولی دنپروف نویسنده‌ی روسی سبک علمی‌تخیلی است. او در سال ۱۹۴۱ از دانشگاه از دانشگاه دولتی مسکو در رشته‌ی فیزیک فارغ‌التحصیل شد. با شروع جنگ جهانی دوم، به عنوان سرباز داوطلب وارد ارتش اتحاد جماهیر شوروی شد.
آناتولی دنپروف یکی از فیزیکدانان برجسته روسی نیز هست. او در مؤسسه‌ی فیزیک وابسته به فرهنگستان علوم روسیه کار می‌کند. از ۲۷ سالگی، در کنار فعالیت‌های علمی و تخصصی خود، به داستان‌نویسی رو آورده. داستان‌های او، مایه‌های علمی دارد و بیشتر به سیبرنتیک مربوط می‌شود ولی هرگز خود را از واقعیت‌های علمی جدا نکرده و دچار تخیل نادرست نشده‌است. پیشامدهایی که در داستان‌های او رخ می‌دهد با دقت آماده شده‌است و تلاش نویسنده بر این بوده که از قانون‌های شناخته شده‌ی حاکم بر طبیعت و جامعه تجاوز نکند. از ویژگی‌های دیگر داستان‌های آناتولی انسانی بودن آن‌هاست. او در ضمن تلاش می‌کند خواننده را با نیروهای فراوان، ولی پنهان آدمی آشنا کند و او را به پایداری در برابر ناروایی‌های موجود وا می‌دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳