سه‌شنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۴

در مسیر برخورد با کوه یخ - مصاحبه و نوشته ای از جوزف وایزن بام


دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
در مسیر برخورد با کوه یخ - مصاحبه و نوشته ای از جوزف وایزن بام 
برگردان: آرش برومند

جوزف وایزن بام در سال ۱۹۲۳ در برلین در خانواده ای یهودی بدنیا آمد. مدت کوتاهی پس از آنکه دستگاه هیتلری ادامه تحصیل او در دبیرستان Luisenstädtisch را ناممکن ساخت، همراه والدین و برادرش به آمریکا مهاجرت کرد. سپس او در مدرسه ای دولتی درس خواند و در رشته ریاضی به تحصیل دانشگاهی پرداخت. پس از شرکت آمریکا در جنگ دوم جهانی به نیروی هوایی آمریکا پیوست و تا پایان جنگ در آنجا بعنوان هواشناس خدمت کرد. وی پس از جنگ، تحصیل خود در رشته ریاضی را در دانشگاه واین در دیترویت میشیگان به پایان رسانید. در آنجا او بعنوان دستیار علمی در طراحی و ساخت یک رایانه و ایجاد یک زبان برنامه ریزی برای آن شرکت کرد.
جوزف وایزن بام از آخرین سال های تحصیل اش بعنوان کارشناس رایانه در شرکت جنرال الکتریک در ایجاد نخستین پایگاه اطلاعاتی رایانه ای فعالیت داشت. او همزمان با این فعالیت عملی کار نظری در رشته انفورماتیک را بصورت انتشار مقاله در نشریات تخصصی علمی و تدریس در دانشگاه استانفورد کالیفرنیا دنبال می کرد. سال ١٩٦٣ کرسی استادی در انستیتوی تکنولوژی ماساچوست به او واگذار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳