جمعه، مهر ۲۹، ۱۳۹۰

نای ونی (در قلمرو اندیشه امام موسی صدر)- علی حجتی کرمانی

«نای و نی» نخستین کتاب از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است. این کتاب ترجمه‌ای است از «منبر و محراب»، همراه با چند مقاله و سخنرانی فارسی دیگر که مرحوم علی حجتی کرمانی آن‌ها را گردآوری و به فارسی برگردانده است.
فصل اول اين مجموعه به اصول عقايد،‌ جهان‌بيني،‌ ارزش‌ها و اخلاق و تاريخ اسلامي اختصاص يافته است.
بخش دوم اين كتاب گزارشي است از چگونگي روش كار امام كه از صور در لبنان شروع شده و سپس به تمام مناطق شيعه‌نشين لبنان گسترش يافته است.
قسمت آخر (فصل سوم) اين مجموعه نيز به معرفي دشمن مشترك و تمهديات جمعي، ملي و فراملي‌اي مي‌پردازد كه براي مبارزه با اسرائيل و حمايت از ملت مظلوم فلسطين صورت گرفته است.
از جمله عناوين بخش‌هاي مختلف كتاب،‌ مي‌توان به «اسلام»، «ذوق و ابتكار در دعوت»، «اسلام و كرامت انسان»، «اسلام و فرهنگ قرن بيستم»، «اسلام و مشكل اختلاف طبقاتي»،‌ »دين و علم»،‌ »با هانري كربن، خاورشناس بزرگ»، «تشيع و دغدغه‌هاي انسان معاصر»، «ديدار با امام موسي صدر»، «علي موحد بود و بس»، «زهرا فصلي از كتاب رسالت» و «ضرورت تجديد نظر در شيوه‌هاي تبليغ» در فصل اول اشاره كرد.
عناوين فصل دوم كتاب نيز عبارت‌اند از: «غايب حاضر»، «شيعيان در لبنان»، «انسان: كوشش و دهش»، «تشكيلات شيعيان»، «فرق،‌دريچه‌هاي تمدن»، «درد مشترك»، «فساد، خطرناك‌ترين دشمن»، «دانش و ايمان»، «درباره فرقه‌گرايي»، «ساختن جامعه»، «در راه وحدت مسلمانان»، «در انديشه لبنان» و «شادماني مؤمن».
همچنين «ضرورت موضع‌گيري تاريخي»، «مقاومت فلسطين از ديدگاه دين»، «به آتش كشيدن مسجد الاقصي»، «قلمرو اضطراب» و «اصالت ميهن‌دوستي» عناوين فصل سوم و پاياني اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.
دانلود متن کامل کتاب الکترونیک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳