جمعه، مهر ۲۹، ۱۳۹۰

نای ونی (در قلمرو اندیشه امام موسی صدر)- علی حجتی کرمانی

«نای و نی» نخستین کتاب از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است. این کتاب ترجمه‌ای است از «منبر و محراب»، همراه با چند مقاله و سخنرانی فارسی دیگر که مرحوم علی حجتی کرمانی آن‌ها را گردآوری و به فارسی برگردانده است.
فصل اول اين مجموعه به اصول عقايد،‌ جهان‌بيني،‌ ارزش‌ها و اخلاق و تاريخ اسلامي اختصاص يافته است.
بخش دوم اين كتاب گزارشي است از چگونگي روش كار امام كه از صور در لبنان شروع شده و سپس به تمام مناطق شيعه‌نشين لبنان گسترش يافته است.
قسمت آخر (فصل سوم) اين مجموعه نيز به معرفي دشمن مشترك و تمهديات جمعي، ملي و فراملي‌اي مي‌پردازد كه براي مبارزه با اسرائيل و حمايت از ملت مظلوم فلسطين صورت گرفته است.
از جمله عناوين بخش‌هاي مختلف كتاب،‌ مي‌توان به «اسلام»، «ذوق و ابتكار در دعوت»، «اسلام و كرامت انسان»، «اسلام و فرهنگ قرن بيستم»، «اسلام و مشكل اختلاف طبقاتي»،‌ »دين و علم»،‌ »با هانري كربن، خاورشناس بزرگ»، «تشيع و دغدغه‌هاي انسان معاصر»، «ديدار با امام موسي صدر»، «علي موحد بود و بس»، «زهرا فصلي از كتاب رسالت» و «ضرورت تجديد نظر در شيوه‌هاي تبليغ» در فصل اول اشاره كرد.
عناوين فصل دوم كتاب نيز عبارت‌اند از: «غايب حاضر»، «شيعيان در لبنان»، «انسان: كوشش و دهش»، «تشكيلات شيعيان»، «فرق،‌دريچه‌هاي تمدن»، «درد مشترك»، «فساد، خطرناك‌ترين دشمن»، «دانش و ايمان»، «درباره فرقه‌گرايي»، «ساختن جامعه»، «در راه وحدت مسلمانان»، «در انديشه لبنان» و «شادماني مؤمن».
همچنين «ضرورت موضع‌گيري تاريخي»، «مقاومت فلسطين از ديدگاه دين»، «به آتش كشيدن مسجد الاقصي»، «قلمرو اضطراب» و «اصالت ميهن‌دوستي» عناوين فصل سوم و پاياني اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.
دانلود متن کامل کتاب الکترونیک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

آخرین دفاع دکتر تقی ارانی در دادگاه جنایی تهران

آخرین دفاع دکتر تقی ارانی در دادگاه جنایی تهران دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک آخرین دفاع دکتر تقی ارانی در دادگاه جنایی تهران ان...