چهارشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۰

رودکی جهانسالار-پروفسور کریم عبدولاف


در این اثر پرفسور، عضو اتّفاق نویسندگان تاجیکستان با نام «رودکی جهانسالار» با استفاده از ادبیات موجوده، از نقطه نظر فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و جهان‌بینی، روان‌شناسی و زباندانی، معرفت پروری و دنیوی، الهی و کایناتی، طبیعی و طبّی، آدم و آدم‌شناسی و غیره‌ها تحلیل نموده است.
در اثر موقع استاد رودکی راجع به  دولت و دولتداری، جهانسالاری، وطن‌دوستی، داشتن اخلاق حمیده، سخاوتمندی، دوراندیشی، آزاداندیشی، انیویرسلیزم دولتداری خیلی خوب و روان تحلیل شده است.
مؤلف موقع ادیولوژی و جهان‌بینی استاد رودکی را در مثال های دقیق عاید قرمطی نبودن او، مطلق نه در جوانی‌اش و نه در آخرهای حیاتش کور نبودنش تحلیل های جالب و دقیق برده است.
پروفسور کریم عبدالاف همه موادهایش را، ‌اندیشه‌هایش و خلاصهایش را از روی تحلیلهای علمی عالمان رودکی‌شناس، شاعران عصرهای ایشان و تا امروزها (2008 سال) برآورده است. در آخر اثر به ‌اندیشه نشریات خوب کرده است، که باب چهارم کتاب پروفسور ا. طاهرجاناو را، که با نام «آثار رودکی» همچون جمع‌بست کتاب آورده است و به خلاصه براری ایشان عموماً رازیست.
کتاب با شیوه  علمی و پوبلیتسیستی به قلم آمده است  و ما باور داریم برای رودکی‌شناسان، مخلصان ادبیات بمورد است. ‌اندیشه‌های خویش را برای روشنی انداختن و در نشرهای آینده چاپ کردن افشا کنید.
  • رودکی جهانسالار-پروفسور کریم عبدولاف


  • هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    ما را از نظرخود مطلع کنید

    یادداشت های زندان ۱۹۲۸-۱۹۴۸ - اردشیر آوانسیان

    یادداشت های زندان ۱۹۲۸-۱۹۴۸ - اردشیر آوانسیان دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک یادداشت های زندان ۱۹۲۸-۱۹۴۸ اردشیر آوانسیان انتشارات...