سه‌شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۰

داستان پداگوژیکی - آ.ماکارنکو ، گامایون

داستان پداگوژیکی - آ.ماکارنکو ، گامایون
داستان پداگوژیکی - آ.ماکارنکو ، گامایون

"چه کسی می توانست تا این درجه به طرزی غیر قابل شناختن صدها کودک را که زندگی با چنین وضعی قساوت بار و تحقیرآمیز مچاله شان کرده بود تغییر دهد؟
آنتون سیمونویچ ماکارنکو بدون تردید آموزگاری پُراستعداد است.
شاگردان کولونی واقعا او را دوست دارند و درباره او با چنان لحنی پرافتخار صحبت می کنند که گویی آنها خودشان ماکارنکو را درست کرده اند.
او به ظاهر سخت گیر، انسان کم حرف، و سنٌش کمی از چهل سال بالاتر است، بینی بزرگ وچشمان تیزبین و خردمند دارد، او به آموزگاری روستایی و نظامی از زمره ی "آرمانی ها" شباهت دارد.
با صدایی خفه و یا گرفته و سرماخورده صحبت می کند، با تانٌی حرکت می کند، برای سرکشی به همه جا فرصت می کند، همه چیز را می بیند و هر یک از شاگردان کولونی را می شناسد و از هر شاگرد با پنج کلمه چنان تصویر می کشد که گویی از طبیعت و سرشت اش عکس فوری برداشته است.
ظاهرا در وجودش این احتیاج تکامل یافته است که ضمن عبور به طرزی غیر مشهود کودکان را نوازش کند و به هر یک از آنان سخن دل انگیز بگوید و برایشان تبسم کند وبه سر تراشیده شان دست نوازش بکشد."
ماکسیم گورکی

دانلود متن کامل کتاب الکترونیک
داستان پداگوژیکی (دو جلد)
 آ.ماکارنکو 
گامایون
بنگاه نشریات پروگرس 
مسکو
سال ۱۹۷۳

 یا
دانلود از تلگرام


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳