سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۱

نقشه‌ی نقش بر آب - مروری بر دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 88


این كتاب مروری بر دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 88 است. پنج فصل اصلی دارد و در ابتدای كتاب مقدمه‌ای شیوا از دكتر محمدحسین صفارهرندی در باب راهبری حكیمانه‌ی امَت اسلامی درج گردیده است.

بروز فتنه ی بزرگ و سازمان یافته ی 1388 كه دشمنان قسم خورده ی این انقلاب و
سرزمین سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی كرده بودند،كشور و همه آحاد جامعه را در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز قرار داد. در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ماهیت "فتنه بودن" این واقعه و توطئه‌ی عظیم تاكید شده است. در كلام الله مجید نیز جایگاه "فتنه" در سوره‌ی بقره آیه 191(و الفتنة اشد من القتل) و آیه 217(و الفتنة اكبر من القتل) به روشنی بیان گردیده است و این نكته‌ای است كه در بررسی وقایع فتنه و مطالعه كتاب، پیش و بیش از نكات دیگر، باید مورد توجه و مد نظر قرار گیرد.

كتاب "نقشه‌ی نقشه بر آب" حاوی فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی فتنه ی عظیم سال 1388 است، فتنه‌ای كه به مدد و لطف الهی و با رهبری حكیمانه رهبر معظم انقلاب و بركات خون شهیدان و بصیرت، مقاومت و غیرت ملت بزرگ و سربلند ایران، طومار آن در هم پیچیده شد و انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود پیروزمندانه این گردنه‌ی دشوار را پشت سر نهاد. همچنین در صفحات نخست كتاب مقدمه‌ای روشنگر و بصیرت‌افزا از محمدحسین صفارهرندی وجود دارد. در بخشی از این مقدمه آمده است:

«اگرچه رمز و رازهای هدایت كشتی انقلاب به دست سكاندار حكیم آن را صرفاً در كلام او نمی‌توان جست و باید نقبی به دیگر وجوه این راهبری كه در مكتوبات، انتصابات، تصمیمات، ارتباطات و اقدامات ایشان مستتر است، گشوده شود، با این همه حقایق بسیاری درباره‌ی مسائل دوران فتنه در سخنان مشحون از حكمت و صداقت رهبری پرهیزگار انقلاب نهفته است كه مطالعه‌ی چندباره‌ی آن را اجتناب‌ناپذیر می‌كند.»
«دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، «مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه 29  خرداد»، «حوادث پس از انتخابات»، «كسب بصیرت» و «جنگ نرم»، پنج فصل این كتاب را تشكیل می‌دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳