شنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۱

افغانستان در مسیر تاریخ (جلد دوم) - میرغلام محمد غبار


"«افغانستان در مسیر تاریخ» تنها تاریخ افغانستان است که با چشمان باز و وجدان بیدار به رشته تحریر درآمده و مثل دیگر کتاب های تاریخ افغانستان فقط به سرگذشت شاهان مستبد اکتفا نکرده بلکه مبارزات و رشادت های مردم افغانستان علیه اشغالگران خارجی و خاینان داخلی را نیز بصورت شایسته به تصویر کشیده است. 
میرغلام محمد غبار تاریخ نویس میهن پرست و شخصیت مبارز وطن ما رنج ها و قید و بند های زیادی را متقبل شد تا این اثر
جاویدانه را به نسل های بعدی واگذار نماید و حکام مستبد و خاین با توقیف این اثر بزرگ نیز نتوانستند جلو پخش آن را بگیرند. حال که تاریخ به صورت هولناک تر و مفتضح تر در وطن ما تکرار می شود و اشغالگران امریکایی و نوکران افغان شان طوری تبلیغ می کنند که گویا تنها امریکا و به اصطلاح «جامعه جهانی» می تواند مردم افغانستان را به سوی آزادی، دموکراسی و خوشبختی رهنمون سازند، مرور تاریخ درخشان مبارزات آزادیخواهانه مردم ما علیه تجاوزگران خارجی و مستبدین داخلی ضرورت مبرم است. 
امروز امریکا و مزدورانش میخواهند نسل جوان ما بیگانه با تاریخ شان، خنثی و بی‌غیرت بار آیند، اما «انتشارات محسن» با دیجتال سازی و پخش آثار گرانبها می کوشد نقشی در بلند بردن آگاهی جوانان وطن ما بازی کند. 
به تعقیب دیجتال سازی جلد اول «افغانستان در مسیر تاریخ»، اینک جلد دوم این اثر ماندگار تقدیم است. آنچه دراین فایل آمده عینا از روی متن چاپی اسکن و پی‌دی‌ایف شده و به خاطر اجتناب از حجیم شدن سایز فایل، آنرا در چندین بخش جداگانه بصورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می دهیم. 
از دوستانی که داوطلبانه دراین کار به ما یاری رسانیدند اظهار سپاس می کنیم. و تشکر قلبی از حشمت غبار و دنیا غبار که اجازه پخش دیجتال این کتاب را دادند."
دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
افغانستان در مسیر تاریخ (جلد دوم) - میرغلام محمد غبار
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم



در همین رابطه مطالعه کنید:
افغانستان در مسیر تاریخ (جلد اول) - میرغلام محمد غبار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳