سه‌شنبه، شهریور ۲۸، ۱۴۰۲

کلکسیون کامل «شعله جاوید»، سند مهم جنبش چپ انقلابی افغانستان

 
 
 
 
 
 
یا
دانلود از تلگرام
درباره این مجموعه از انتشارات محسن:

هفته نامه «شعله جاوید» ارگان نشراتی «سازمان جوانان مترقی افغانستان» بود که برای گریز از سانسور تحت عنوان «ناشر اندیشه های دموکراتیک نوین» پخش می‌شد. اولین شماره نشریه در حمل ١٣٤٧ منتشر شد و
پس از انتشار یازده شماره از طرف دولت مستبد و منفور وقت متوقف گردید و تمامی کادرها و دست اندرکاران آنرا راهی زندان نمود.
«شعله جاوید» در مدت کم توانست ماسک دروغین دموکراسی دولت شاهی را بدرد و در قلب هزاران زحمتکش و روشنفکر آزادیخواه و وطنپرستان واقعی جا باز کند. سازمان جوانان مترقی با انتشار این جریده تعداد زیادی از مبارزین را که از تشکیلات بدور مانده بودند دور خود جمع نمود.
«شعله جاوید» نقش تاریخی مهمی در جنبش چپ انقلابی افغانستان ایفا نمود و از دورن آن سازمانها و شخصیت های والا و سرفرازی متولد گشت. درحالیکه حدود ٤٥ سال از انتشار آن می‌گذرد، اما تا امروز اخوانی ها و همه مرتجعان و وطنفروشان رنگارنگ هر فرد و نیرویی را که تسلیم ناپذیر و شجاعانه علیه دشمنان ملت برزمند تحت عنوان «شعله‌ای» مورد تکفیر قرار داده از آنان می‌هراسند.
«انتشارات محسن» افتخار دارد که کلکسیون کامل این نشریه را به صورت دیجتال به حیث یک سند مهم تاریخی جنبش انقلابی افغانستان در خدمت علاقمندان قرار می‌دهد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳