جمعه، اسفند ۲۲، ۱۳۹۳

گفتن یک کلمه یعنی چه ؟ - برگرفته از کلام مهربابا / علی اکبر شاهپور زمان یزدی


دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
گفتن یک کلمه یعنی چه ؟ - برگرفته از کلام مهربابا / علی اکبر شاهپور زمان یزدی 

"بابا در ۲۵ فوریه ۱۸۹۴ میلادی در شهر پونای هند در یک خانواده زرتشتی ایرانی به دنیا آمد. نام او مهربان شهریار ایرانی بود. بابا یک عارف و مرشد کامل روحانی بود که در سال ۱۹۵۴ میلادی در یک اعلان عمومی بیان داشت: من اوتار زمان هستم. دوران کودکی و نوجوانی معمولی و عادی را سپری کرد و هیچ تمایلِ به خصوصی به سوی روحانیت از او دیده نمی‌شد. با این حال ارتباط کوتاه او با حضرت باباجان (بانوی مرشد مسلمان) موجب شروع یک دوران دگرگونی هفت ساله در ایشان شد. در ماه‌های بعد او با چهار مرشد کامل دیگر که همراه با حضرت باباجان، پنج مرشد کامل نامیده می شوند در ارتباط قرار گرفت. او به مدت هفت سال تحت تعلیمات روحانی نزد یکی از آنها به نام اوپاسنی ماهاراج بود.
قبل از شروع کار جهانیشان، نام بابا که به معنی پدر مهربان می باشد توسط اولین پیروانشان به ایشان داده شد.
بابا از ۱۰ جولای ۱۹۲۵ میلادی تا پایان زندگی فیزیکیشان (۳۱ ژانویه ۱۹۶۹ میلادی) سکوت اختیار کردند (بیش از ۴۳ سال و نیم). در این دوران سکوت، او برای برقراری ارتباط با دیگران ابتدا مطالب خود را می‌نوشت بعد از مدتی این شیوه را رها کرد و از طریق یک تخته الفبا و با اشاره‌ی انگشتان به حروف، مطالب خود را دیکته می‌کرد؛ بعد از مدتی این شیوه را نیز رها کردند و از طریق حرکات منحصر به فرد دست با دیگران ارتباط برقرار می نمودند. سکوت بابا یک ریاضت یا یک تمرین روحانی و ... نبود چرا که او خود یک مرشد کامل بود."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳