سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۱

زن و بازیابی هویت حقیقی - گزیده‌ای از بیانات حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای


این كتاب گزیده‌ای از بیانات حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) می‌باشد كه در 4 بخش اصلی و 22 فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه زن و خانواده می‌پردازد. از موضوعات این كتاب میتوان به « پیشینه تاریخی، نگاه غرب به زن، الگوی قرآنی – اسلامی زن ، برابری و تفاوت میان زن و مرد، عوامل انحطاط زن، نقش زن در خانواده و اجتماع، مسائل مربوط به حجاب و ...» اشاره كرد.

این كتاب كه همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» منتشر شد؛ در
چهار بخش و 311 صفحه به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است.

در بخشی از مقدمه‌ی این كتاب آمده است: «استكبار جهانی در كنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه‌ی عالم به دهكده‌ای كوچك و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید.»

دكتر طوبی كرمانی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) در مقدمه‌ی این كتاب  با برشماری برخی اقدامات آمریكا و ناتو در كشتار مستقیم و غیر مستقیم و وارد آوردن آسیب‌های جانی بسیار به زنان و كودكان در كشورهای مختلف، به مصادیق متعدد عدم رعایت حق زنان و آزار آنها و نیز استفاده تحقیرآمیز از زن در تبلیغ كالاهای اقتصادی اشاره كرده و می‌نویسد: «اینها از پیامدهای ناگوار نهضت‌های فمنیستی است، حركتی كه برپایه‌های متزلزل افكار سكولار "هوس‌مداری" و "آزادی مطلق" و عدم توجه به وحی و احكام دینی استوار است.»

این كتاب با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ی زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. بخش اول این كتاب به «كلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این كتاب است كه در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم كتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی»  است.

در بخشی از این كتاب با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار گروهی از بانوان نخبه در آستانه‌ی سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در تاریخ 13 تیر 1386 آمده است: «... این ما هستیم كه (به دنیای غرب) می‌گوئیم شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت كرده‌اید؛ با كشاندن زن و مرد به وادی ابتلائات جنسی و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روی‌های جنسی بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه، آوردن زن به شكل متبرج به وسط میدان.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳