دوشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۱

داستان ها و پیام های عطار در منطق الطیر و الهی نامه - دکتر حشمت الله ریاضی ، حبیب الله پاک گوهر


كتاب مذكور شامل دو مبحث در مورد منطق‏ الطّير و الهى ‏نامه است كه از معروف‏ ترين آثار عطّار است. اين كتاب شماره سوم از مجموعه پيام ‏ها و داستان‏ هاست كه پس از داستان ‏ها و پيام‏ هاى مثنوى معنوى، داستان‏ ها و پيام‏ هاى خمسه نظامى به چاپ رسيده است؛ نويسنده داستان‏ هاى مذكور در منطق‏ الطّير و الهى‏ نامه عطّار و پيام‏ هاى موجود در آن را به نگارش درآورده است.
منطق‏ الطّير، مثنوى عرفانى، تعليمى و عشقى مشتمل بر ۴۶۰۰ بيت است كه از جنبه نمادين، شخصيّت‏ آفرينى و تخيّلى ‏بودن در ادبيات ايرانى بى‏ نظير و از نظر رموز عرفانى كم ‏مانند و از نظر سلوك عاشقانه عارفانه پيشرو است.
الهى‏ نامه: در اين مثنوى، عطّار تصوّف و عرفان عملى را با اخلاق، حكمت و مذهب به‏ هم آميخته و آميزه‏اى الهى پندار، الهى گفتار و الهى كردار پديد آورده است. الهى‏ نامه شامل بيست و دو گفتار و حديث سه مقام عاشق، معشوق و عشق است.

۱ نظر:

  1. ناشناس۰۰:۰۷

    درود به شما
    سخت است در برابر استادي سخن گفتن و قدرداني زحمات بي دريغ ايشان.شما و عزيزاني كه اين وب لاگ قدرتمند را تاسيس و هدايت و مديريت كرديد سهم بسياز بزرگي در فرهنگ و تاريخ اين كشور داشته و داريد.با اينكه بازار فرهنگ به تاراج رفته و مردم رو به جهل دنيا دور از علم و فرهنگ مي روند اما وجود شما بركتي است و كور سوي اميد.بنده مشاور سايت كارا كتاب هستم كارا كتاب اولين و تنها سايت خريد و فروش كتاب ناياب و قديمي و مجلات قبل از انقلاب است با آرشيوي كامل بيش از ده هزار عنوان.اما متسفانه نه حمايتي و نه اطلاعات رساني از سمت مسئولين ما نشده و شايد همين كه مارا مجاز به فعاليت دانسته اند.ما نياز به حايت بزرگاني چون شما داشته و تقاضاي معرفي و لينك سايتمان را در جاي خوبي كه دوستداران بتوانند از وب گاه بزرگ شما به شهر مجازي كارا كتاب ورود پيدا كنند...اين در خواست ما از شماسا بزرگي و استادي در حق شاگرد نماييد و سايت ما را با نام خريد كتاب ناياب و مجلات قديمي در جاي كه ديده شود معرفي و لينك نماييد .منتظر حمايت شما هستم
    كيميا شهباز
    www.karaketab.com

    پاسخحذف

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳