چهارشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۲

يادداشت‌هايی درباره جامعه‌شناسی حقوق - عباس عبدی


دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
يادداشت‌هايی درباره جامعه‌شناسی حقوق - عباس عبدی
با تشکر ویژه از پدیدآورنده محترم که کتاب خود را برای نشر در اختیار خبرنامه کتاب های رایگان پارسی گذاشتند.

مجموعه حاضر(بجز چند مورد) دربرگيرنده يادداشت‌هايي است كه طي 6 سال گذشته (از سال 1385 تا 1391) در زمينه حقوق و جرم و مجازات نوشته‌ام. نوشته‌هايي كه بيشتر از منظر جامعه‌شناسي هستند تا از منظر حقوقي و قانوني. اين مطالب در 8 سرفصل و به ترتيب تاريخ در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند. اين سرفصل‌ها ممکن است با يكديگر تلاقي داشته باشند و در هركدام موضوعات متنوعي مورد بحث قرار گرفته باشد. همچنين برخي از مضامین در نوشت‌های گوناگون، تکرار شده که گریزی از آن نبوده است، ولي در مجموع به نظرم رسيد كه ارايه آنها در قالب موجود، براي استفاده راحت‌تر باشد. اين نوشته‌ها در تارنماي آينده(Ayande.ir) نيز منتشر و در برخي از موارد كامنت‌هاي بسيار خواندني خوانندگان عزيز و پاسخ‌هاي مرتبط بنده نيز در ذيل آنها درج شده است كه مي‌توان به همان تارنما مراجعه كرد.
اميدوارم كه اين مجموعه از مقالات و نوشته‌ها به هدفي كه در ذهنم بوده، يعني كوشش براي رسيدن به انديشه‌ و نقدي حقوقي و نظام‌مند از جامعه ايران كمك كند. اينها مجموعاً حدود 90 يادداشت است كه در اين 7 سال نوشته‌ام. بقيه يادداشت‌ها را هم كه حدود 1000 مورد است، به مرور و تا حد ممكن در قالب عناوين گوناگون ديگري تقديم خواهم كرد. یادآوری این نکته ضروری است که برخی از این یادداشت‌ها به تناسب رویدادهای روز یا در پاسخ به مطالب دیگران یا در ادامه یادداشت‌ها قبلی، نوشته شده است ، ولی در عین حال یادداشت‌های مجموعه موجود به گونه‌ای است که استقلال مفهومی خود را دارد و نیازی به مراجعه به موارد ذکر شده در یادداشت‌ها نیست. ضمن این که مضامین تکراری هم در یادداشت‌ها وجود دارد.                
عباس عبدي      تابستان 1392

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳