شنبه، دی ۰۳، ۱۳۹۰

عروسک‌ساز - مریم صابری


نقل از خوابگرد:

نشر دیجیتال
حالا دیگر به رغم همه‌ی محدودیت‌های حکومتی در گسترش اینترنت، همه آن‌قدر به استفاده از آن خو گرفته‌اند که مدتی ست برخی نویسندگان از خیر مجوز چاپ کتاب‌شان گذشته‌اند و به نشرهای دیجیتال رو آورده‌اند. کتاب‌شان را یا در نشرهای دیجیتال خارج از کشور منتشر می‌کنند تا مخاطبان به صورت آن‌لاین آن را بخرند که در این صورت خوانندگان داخل ایران امکان تهیه‌ی آن را ندارند. یا چون جامعه‌ی اصلی مخاطب خود را ایرانیانِ داخل کشور می‌دانند، از خیر قرارداد با نشرهای خارج از کشور هم می‌گذرند و آن را در وب به صورت «خود‌ ـ نشر» در اختیار همگان قرار می‌دهند. شماره حسابی هم داخل کتاب ذکر می‌کنند تا خوانندگان اگر خودشان خواستند، مبلغی به آن واریز کنند.

معیار نشر
این دو نکته را هم بگویم که اگر نخستین رمان این مجموعه را بخوانید، خواهید دید که این کتاب به هیچ وجه با عرف اجتماعی و اخلاقی جامعه‌ی ایرانی در تضاد نیست و جای بسی تأسف است که شدت سانسور سبب شده ما از خواندن
آثاری حتا از این دست نیز محروم شویم. و دو دیگر آن که معیارهای من برای برگزیدن رمان‌‌های در محاق‌مانده، در سلیقه‌ی ادبی محدود به این اثر نیست و نخواهد بود.

در باره‌ی «عروسک‌ساز»
و اما نخستین رمان از مجموعه‌ی نشر الکترونیک ملکوت، رمان «عروسک‌ساز» مریم صابری ست. او نوشتن این رمان را در سال ۱۳۸۷ تمام می‌کند و به وزارت ارشاد می‌فرستد برای دریافت مجوز، اما بی هیچ توضیحی آن را پس می‌فرستند. نویسنده با نظرداشتِ سخت‌ترین سلیقه‌ی ممیزی (!) آن را بازنویسی می‌کند و دوباره با نامی دیگر می‌فرستد، ولی باز هم پس از مدتی دراز، بی هیچ توضیحی آن را رد می‌کنند. این رمان، نخستین داستان مریم صابریِ ۲۷‌‌ساله است و نمی‌دانم آیا نشر وبی آن خواهد توانست خستگی و رنجیدگی دو سال دوندگی برای مجوز آن را از جانش بیرون کند تا به نوشتن اثری دیگر بنشیند یا نه. فکر کنم راه بردنِ این بخش از ماجرای سامیزداتِ ایرانی به خوانندگان مربوط می‌شود! افزون بر این، حمایت شما برای خودِ من هم مایه‌ی دلگرمی خواهد بود در ایستادگی و پیمودن ادامه‌ی این راه.

لینک‌های دانلود کتاب
فایلی که دانلود می‌کنید Pdf است با حجم ۲.۲۵ مگابایت. این کتاب به‌گونه‌ای صفحه‌‌آرایی شده که مطالعه‌ی آن روی هر مونیتور یا کتاب‌خوانی به‌سادگی انجام می‌شود.


 
یا
:: اگر این رمان را خواندید و دوست داشتید، لطفاً در معرفی، بازنشر و لینک دادن به آن بکوشید. اگر هم مطلبی (مثبت یا منفی) در باره‌ی این اثر نوشتید، خوشحال می‌شوم به من خبر بدهید.
:: شماره‌‌‌ی عابربانک نویسنده برای واریز داوطلبانه‌ی حق‌التألیف، و ایمیل او برای مکاتبه‌ی خوانندگان در صفحه‌ی شناسنامه‌ی کتاب ثبت شده است. ایرانیان خارج از کشور هم اگر بخواهند، می‌توانند انجام این کار ساده را به یکی از آشنایان خود در ایران بسپارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳