دوشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۱

خرده اوستا - موبد شهمردان


خرده اوستا  - موبد شهمردان
از روی درست‌ترین نامه‌های پیشین و آهنگ اصلی اوستا به پارسی
درآورده‌شده‌است.
از انتشارات انجمن ایرانیان زرتشتی بمبئی
به سالمه شهریور وشهریورماه ۱۳۰۸ یزدگردی باستانی

درباره استاد رشید شهمردان:
روز دی‌به‌مهر فروردین 1284 خورشیدی برابر با 5 آوریل 1905 میلادی همزمان بود با تولدفرزانه رشید شهمردان ، مردی که به گواهی تاریخ در راه شناسایی فرهنگ ، تاریخ و دین زرتشتیان گامهایی بلند برداشت .
او از خانواده ای ایرانی بود که در هندوستان چشم به جهان گشود و در هفت سالگی برای آموختن زبان فارسی به ایران آمد و بعد از چند سال به هندوستان بازگشت و زیر نظر دینشاه ایران در زمینه های گوناگون به فعالیت پرداخت و همچنین با حضور استاد ابراهیم
پورداوود به آموخته هایش افزوده شد . او در طول زندگی خود همواره به دنبال تحقیق و آموختن بود و هیچ گاه از این امر غافل نشد از جمله کتابهای ازرشمند او تاریخ زرتشتیان ، فرزانگان زرتشتی و پرستشگاه های زرتشتیان است که گواهی بر این ادعا است و در کنار این دو کتاب می توان به تطبیق خرده اوستا با نسخ قدیمی موجود به خط دین دبیره و همچنین ترجمه گاتها اشاره نمود که ارزش کار وی را دو چندان می نماید .
استاد رشید شهمردان بیشتر سالهای زندگی خود را در مکان های گوناگون ایران ، هندوستان و ... به تحقیق و پژوهش پرداخت . حاصل زندگی ایشان 6 فرزند ، سه پسر بنام های بهمن ، بهرام و سروش و سه دختر بنام های آب نئیر ، پروین و نرگس است. استاد رشید شهمردان چند سال پایان عمر خود را در آمریکا گذراند و در روز 21 آذر ماه 1362 چشم از جهان فروبست .
دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
خرده اوستا  - موبد شهمردان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما را از نظرخود مطلع کنید

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور

پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک پیشوای الموت نویسنده: شریف منصور ناشر: تاریخ ما فروردین ۱۴۰۳